Et grønnere København

Et grønnere København
København er allerede en by, der er langt foran mange andre byer. Vi har gode cykelstier, grønne områder og vand man kan bade i. Det skal vi passe på og være glade for. København er også en by, hvor der er plads til forbedring. Vi skal sikre, at nybyggeri er opført med bæredygtige materialer. Vi skal nedbringe partikelforureningen i byen og så skal vi have endnu flere grønne områder.
Vi skal fortsætte arbejdet for, at København bliver en mere cykelvenlig by gennem vedligeholdelse og udbygning af Københavns cykelstier.
Mange mener, at enten skal vi have alle biler ud af byen eller så skal byen nærmest kun være for biler. Jeg mener, at vi bør kunne rumme begge dele, men at vi i dag ikke har givet bilejerne gode nok rammer. Områder som Teglholmen har allerede vist, at vi kan få mange flere underjordiske parkeringshuse, hvor bilerne ikke er til gene for fodgængere og cyklister. Det mener jeg, at vi skal udbrede til flere dele af København, hvor vi skal sørge for, at Vester-, Nørre- og Østerbro ikke har gadeparkering, men har underjordisk parkering i P-huse.
Vi skal også skabe en tryggere trafik i København. Derfor mener jeg, at vi skal arbejde for, at vi ligesom storbyer som Paris sænker hastighedsgrænsen til 30 - 40 km/t i store dele af byen. 10 km/t gør ikke en stor forskel for, hvor længe man sidder bag rettet, men det kan være forskellen mellem liv og død, hvis uheldet sker.